دام ابتذال اینترنتی براي چهره‌هاي مشهور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آيا از آي تي دانلود راضي هستيد؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 534
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 597
بازدید ماه : 19248
بازدید کل : 296674
تعداد مطالب : 1389
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

 دام ابتذال اینترنتی براي چهره‌هاي مشهور

به تدريج دست‌هاي پنهاني از تصاوير و مشخصات مجري سوء‌استفاده مي‌كند و با ارسال مشخصات مجري براي يكي از سايت‌هاي مستهجن نام وي را در گروه افراد عضو سايت قرار مي‌دهد...
گرداب- در ماه‌هاي گذشته سايت‌ها و وبلاگ‌هايي فعاليت خود را آغاز كرده‌اند كه به سايت‌هاي "هوادار" شهرت دارند. اين مجموعه سايت‌ها براي هواداري از چهره‌هاي مشهور و جوان پسند مانند "فوتباليست‌ها"، "مجريان تلويزيون" و "بازيگران" راه‌اندازي شده است. 

در لينك‌ها و پيوندهاي اين سايت‌ها مشخصات كامل، تصاوير برنامه‌ها و حتي عكس‌هاي خصوصي از اين چهره‌ها به ويژه بازيگران و مجريان زن قرار گرفته و به‌راحتي در دسترس ميليون‌ها كاربر اينترنتي است. اين در حالي است كه به باور بسياري از كارشناسان، ادامه اين روند زمينه بسط و گسترش آسيب‌هاي اجتماعي مختلفي از جمله جسور شدن افراد مزاحم، خود‌شيفتگي چهره‌هاي مشهور و دردسرهاي اينترنتي را براي آنها به همراه خواهد داشت. 

اين روزها فقط كافي است در زمان جست‌وجو در سايت‌ها و وبلاگ‌هاي اينترنتي، واژه "هوادار را در كنارنام يكي ازچهره‌هاي فوتبالي، رسانه‌اي يا بازيگر" جست‌وجو كنيد، با انبوهي از سايت‌هايي مواجه مي‌شويد كه در آنها عكس ها، تصاوير و مشخصات مجري مورد نظرتان خودنمايي مي‌كند. به این ترتیب تمام مشخصات يك بازيگر، فوتباليست يا مجري تلويزيون از تاريخ تولد گرفته تا برخي تصاوير خانوادگي و علاقه‌مندي‌هاي فرد مورد‌نظر در دسترس شما قرار دارد. 

هدف چیست
اما اين مجموعه سايت‌ها از سوی چه فرد يا گروهي راه اندازي مي‌شود و به‌دنبال چه اهدافي هستند؟ و از آن مهم‌تر آيا چهره‌هاي مشهور در جريان راه‌اندازي اين سايت‌ها هستند؟ براي بررسي اين موضوع و كسب اطلاعات بيشترتصميم گرفتيم كه در يك دوره زماني مشخص، فعاليت يكي از اين سايت‌ها را تحت‌نظر داشته باشيم و به عنوان يكي از هواداران مجري مورد نظر در سايت ثبت‌نام كنيم. 

به‌روز‌ رساني هوادارها 
فعاليت اين سايت‌ها به صورتي است كه در مناسبت‌هاي مختلف به‌ويژه تاريخ تولد يك چهره يا تاريخ ازدواجش پيام‌هاي تبريك در سايت قرار گرفته و براي كاربران عضو فرستاده مي‌شود. جالب اينجاست كه گردانندگان سايت از كاربران مي‌خواهند تا در مورد شيوه بازي يك چهره سينمايي در برنامه‌هاي مختلف نظرات خود را اعلام كنند و از طريق سايت با مجري مورد نظر در ارتباط باشند. 

تكاپوي اين سايت‌ها براي ارتباط‌گيري و معرفي يك چهره به همين‌جا ختم نمي‌شود و لينك‌هاي اين سايت‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي فيس بوك و تویيتر هم قرارگرفته و به صورت مداوم دعوتنامه‌هايي براي عضويت در فيس بوك هواداران بازيگر يا مجري تلويزيون براي كاربران فرستاده مي‌شود. در مواردي هم تصاوير بازيگران زن در شبكه اجتماعي فيس‌بوك به اشتراك گذاشته مي‌شود و از مخاطب طي پرسش‌هايي خواسته مي‌شود درباره محبوبيت مجري مورد نظر امتياز دهد. 

كسب درآمد با چهره‌ها
اما اين تمام ماجرا نيست و گردانندگان اينگونه سايت‌ها براي خود سفره درآمدي هم پهن كرده‌اند و طي اين شگرد از كاربران مي‌خواهند براي ارسال تصاوير بيشتر از يك چهره سينمايي يا مجري رسانه‌اي، مبالغي را به شماره حساب درج شده در سايت واريز كنند تا عكس‌هاي ديگري از طريق ايميل برايشان ارسال شود. 

خطر خود‌شيفتگي!
اما درباره اين حركت برخي سايت‌ها و وبلاگ‌هاي اينترنتي، بسياري از كارشناسان اجتماعي معتقدند كه ادامه اين روند آسيب‌هاي مختلفي را درحوزه اجتماعي براي چهره‌هاي مشهور در پي خواهد داشت. به باور "احمد معتمدي"، روانشناس، اين روند باعث مي‌شود تا از يك طرف مشكلات روانشناختي، اجتماعي و بهداشت رواني در زندگي فرد ايجاد شود و از سوي ديگر تهديدي براي امنيت اجتماعي و اخلاقي براي بازيگران و چهره‌هاي رسانه‌اي باشد.

 به اعتقاد معتمدي، تبليغ براي مجريان تلويزيون و راه اندازي سايت براي هواداري در مقوله "اعتياد اينترنتي" تعريف مي‌شود كه مي‌تواند زندگي فرد و كساني را كه با او سر و كار دارند به شدت تحت تاثير قرا دهد. 

به باور اين روانشناس، در اين ماجرا، دو موضوع مطرح است. از يك طرف چنانچه بازيگر و مجري جوان تلويزيون به شخصه اقدام به راه اندازي سايت كند و به دنبال معرفي و چهره‌سازي براي خود با استفاده از ابزارهاي اينترنتي باشد، درمقوله "امراض خودشيفتگي" تعريف مي‌شود. 

از سوي ديگر، افرادي كه هيچ شناختي از چهره ندارند و اقدام به راه‌اندازي سايتي تحت عنوان هواداران و طرفداران يك بازيگر مي‌كنند، طبق اصول و قواعد روانشناسي در مقوله "اختلال رواني" قرارمي گيرند.
به تصريح معتمدي، گروه دوم هم براي خود و هم براي ديگران مشكل‌ساز مي‌شوند چراكه در اثر اعتياد به اينترنت، پيوسته به دنبال اين هستند كه از شخص مورد علاقه خود تصاويري را در سايت قرار دهند و اين موضوع باعث مي‌شود تا به تدريج جرياني برخلاف عفت و اخلاق عمومي و عليه مجري مورد نظر شكل بگيرد. 

سايت‌هايي براي دردسر
اما "محمد محبي"، كارشناس انتظامي، با بيان اينكه راه‌اندازي اينگونه سايت‌ها در موارد بسياري براي مجريان زن در رسانه ملي مشكل ساز بوده، مي‌گويد: «پرونده‌هاي بسياري در ادارات مختلف نيروي انتظامي وجود دارد كه در اين پرونده‌ها يكي از بازيگران يا مجريان زن عليه راه‌اندازي سايت يا وبلاگ از سوی افراد ناشناس اعلام شكايت كرده و خواستار رسيدگي و برخورد با عاملان اين موضوع بوده است.»

به گفته اين كارشناس انتظامي، مواردي وجود داشته كه زندگي خانوادگي يك چهره سينمايي تا مرز فروپاشي و سقوط پيش رفته و حتي باعث شده تا مجري از كار در صدا و سيما محروم شود. 

محبي ضمن واكاوي يكي از پرونده‌هاي چند ماه گذشته با موضوع شكايت يكي از مجريان رسانه ملي مي‌افزايد: «در بررسي اين پرونده مشخص شد كه در ابتدا مجري جوان تلويزيون براي اينكه براي خود چهره‌سازي كند، سايتي را راه‌اندازي مي‌كند و مشخصات كامل خود را در آن قرار مي‌دهد اما به تدريج دست‌هاي پنهاني از تصاوير و مشخصات مجري سوء‌استفاده مي‌كند و با ارسال مشخصات مجري براي يكي ازسايت‌هاي مستهجن نام وي را درگروه افراد عضو سايت قرار مي‌دهد و نام اين مجري در گروه كاربران سايت مبتذل قرار مي‌گيرد.»

به باور وي، مجريان رسانه ملي به ويژه مجريان زن بيشتر از چهره‌هاي بازيگر در كمين شارلاتان‌هاي مجازي هستند. چرا كه دائماً در رسانه حضور دارند و برنامه اجرا مي‌كنند. اين كارشناس انتظامي، بهترين راه مقابله با اين موضوع را خودداري مجريان از انتشار تصاوير و مشخصات خود در فضاي مجازي مي‌داند و معتقد است كه پيشگيري در اين گونه پرونده‌ها تا ۹۰ درصد مشكلات موجود را كاهش مي‌دهد.

به گفته محبي، افرادي كه در اين موارد سوء‌استفاده مي‌كنند و حيثیت و آبروي يك فرد را به بازي مي‌گيرند، حتماً شناسايي و تحت پيگرد قانوني قرار مي‌گيرند و نيروي انتظامي در اين مورد هيچ نگراني ندارد و مدافع حيثیت و آبروي افراد در صنف و مشاغل مختلف است.
علي البرزي

منبع: جوان

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: دام ابتذال اینترنتی براي چهره‌هاي مشهور ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آي تي دانلود و آدرس itdownload.Lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com