ژاپن رکورد ابر رایانه چینی را تنها پس از چند ماه شکست


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آيا از آي تي دانلود راضي هستيد؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 881
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 944
بازدید ماه : 19595
بازدید کل : 297021
تعداد مطالب : 1389
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

 

شرکت ژاپنی فوجیتسو ابرکامپیوتری قدرتمند ساخت که عنوان قدرتمندترین ابررایانه در لیست 500 ابررایانه برتر جهان را به خود اختصاص داد.

 

ابررایانه «کی کامپیو‌تر» که به «رایکن» نیز معروف است، در موسسه ژاپنی پژوهش فیزیکی و شیمی قرار دارد و توسط دولت تامین بودجه شده و قدرت محاسبه هشت کادریلیون را در هر ثانیه دارد.
در دوران افزایش قدرت اقتصادی و تکنولوژیکی چین، بازگشت به جایگاه بر‌تر قدرتمند‌ترین ابررایانه‌ها، مایه غرور  ژاپنیهاست. چرا که آنها توانستند رکورد هفت ماه قبل چینیها را به سرعت بشکسنند.
این ابررایانه ژاپنی سه برابر دومین ابررایانه قدرتمند جهان که توسط دانشگاه ملی فن‌آوری دفاعی چین طراحی شده است، قدرت محاسبه دارد.
دولت ژاپن با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد ین (۱. ۲۵ میلیارد دلار) در پروژه «کی کامپیو‌تر»، قصد دارد این کشور را در میان پیشتازان ابررایانه‌ها قرار دهد.
این ابررایانه می‌تواند برای مقابله با مشکلات پیچیده مربوط به تغییرات جوی و الگوهای هوا‌شناسی مورد استفاده قرار بگیرد. این پروژه هم‌چنین قصد دارد با فراهم کردن یک ابزار رایانشی قوی برای کسب دستاورد در دارو‌ها، مواد و فن آوری‌های جدید، رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد.
این ابررایانه ۶۸ هزار و ۵۴۴ پردازنده دارد که هر یک هشت هسته داشته و در مجموع ۵۴۸ هزار و ۳۵۲ مغز الکترونیکی دارند. هم‌چنین در ظرفیت کامل، ۶۴۰ هزار مغز الکترونیکی خواهد داشت.
فوجیتسو اعلام کرده این امر قدرت کافی برای کاهش زمان مورد نیاز برای کارهایی مانند اجرای شبیه‌سازی ضربان قلب انسان را فراهم می‌کند.
ژاپن ساخت ابررایانه را از اواسط دهه ۱۹۸۰ آغاز کرد و در طول این سال‌ها، دولت و شرکت‌های ژاپنی سرمایه‌گذاری سنگینی در ابررایانش داشتند. در حالی که ژاپن هرگز از آمریکا در شمار کلی ابررایانه‌های پیشرفته پیشی نگرفت اما سریع‌ترین دستگاه‌هایش برای جایگاه بر‌تر با سیستم‌های آمریکایی در رقابت بوده‌اند.
ژاپن آخرین بار در سال ۲۰۰۴ با سیستم Earth Simulator شرکت NEC Corp صدرنشین بود اما «کی کامپیو‌تر» به نشانه بهبود سرعت ابررایانه‌ها، بیش از ۲۰۰ برابر قدرتمند‌تر از Earth Simulator است.
این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه 89 با افتتاح دو ابر رایانه ملی "ارم" و "شیخ بهایی" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تهران و صنعتی اصفهان رسما دروازه های بزرگ علم و فناوری را در نوردید و به عرصه جهانی فناوری ابر رایانه و در باشگاه 500 کشور دارای ابر رایانه قدم گذاشت و صد و هشتمین ابر رایانه جهان را با توان پردازشی 34 میلیارد عمیات در ثانیه و سرعتی برابر 40 گیگا بایت راه اندازی کردند. 
ارم در تهران، شیخ بهایی در اصفهان 
در این طرح دو ابررایانه به عنوان یکی از 500 ابر رایانه بزرگ دنیا به منظور تامین و ارایه خدمات ابر رایانش به صنایع بزرگ و پیشرفته کشور در داتشگاه های صنعتی امیرکبیر تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی، ایجاد و بهره برداری شد. 
این طرح تاثیر مستقیم و بسزایی در رشد فناوری های پیشرفته امروزی در دنیا دارا هستند. 
 

 

 


javahermarket



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: ژاپن رکورد ابر رایانه چینی را تنها پس از چند ماه شکست ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آي تي دانلود و آدرس itdownload.Lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com