كنترل كامپیوتر با استفاده از مغز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آيا از آي تي دانلود راضي هستيد؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 922
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 985
بازدید ماه : 19636
بازدید کل : 297062
تعداد مطالب : 1389
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

 

كنترل كامپیوتر با استفاده از مغز

محققان دانشگاه میشیگان موفق به تولید یك ایمپلنت مغزی شده اند كه موجب انتقال سیگنال های عصبی از مغز به كامپیوتر می شود و آن را كنترل می كند.

به گزارش ساینس دیلی، این ایمپلنت ها به گونه ای طراحی شده اند كه از پوست بدن به عنوان یك ماده هادی استفاده می كنند و سیگنا ل های مغزی را به صورت بی سیم به كامپیوتر می فرستند و آن را كنترل می كنند.

دانشمندان بر این باورند كه با استفاده از این ایمپلنت می توان اندام های فلج شده را فعال كرد.

این ایمپلنت &#۰۳۹; BioBolt &#۰۳۹; نام دارد و برخلاف رابط های دیگر عصبی كمترین میزان تهاجم را دربردارد و میزان انرژی مورد نیاز آن حداقل است.

در حال حاضر مشكلی كه در راه استفاده از این ایمپلنت وجود دارد این است كه قطعه باید روی جمجمه باز مورد استفاده قرار گیرد كه این امر برای موجود زنده غیر ممكن است.

ایمپلنت مذكور به گونه ای طراحی شده است كه لایه خارجی مغز ( كورتكس ) را سوراخ نمی كند و وارد آن نمی شود. بنابراین خطر بروز عفونت وجود ندارد كه مهمترین مزیت این قطعه ساخته شده است.

همانطور كه گفته شده یكی دیگر از كاربردهای ایمپلنت ساخته شده ، كمك به حركت اندام فلج است كه این فعالیت را با تحریك سلول های عصبی در عضو غیر فعال انجام می دهد.

یكی دیگر از كاربردهای ایمپلنت جدید درمان بیماری صرع و پاركینسون است كه در آینده ای نزدیك و با حل قابلیت استفاده در پوشش سر به وقوع می پیوندد.

ایمپلنت BioBolt شبیه پیچ بوده و محیط آن به اندازه یك سكه است و در قسمت زیر آن یك فیلم كوچك به اندازه ناخن تعبیه شده است و زیر پوست سر روی جمجمه قرار می گیرد. فیلم مذكور مانند یك میكروفون قوی عمل می كند و سیگنال های عصبی را به كامپیوتر ارسال می كند.

دانشمندان در تلاشند كه سیگنال های عصبی را به یك شی مانند گوشواره یا ساعت كه روی بدن فرد قرار دارد، مخابره كنند.

مهمترین هدف دانشمندان از طراحی و ساخت ایمپلنت مغزی ارسال سیگنال های عصبی از غشای مغز به ماهیچه های غیر فعال و ایجاد حركت در آن هاست.

 



javahermarket



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: كنترل كامپیوتر با استفاده از مغز ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آي تي دانلود و آدرس itdownload.Lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com