اینترنت چمدانی؛ از ادعا تا واقعیت!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آيا از آي تي دانلود راضي هستيد؟

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 110
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 18824
بازدید کل : 296250
تعداد مطالب : 1389
تعداد نظرات : 68
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

  اینترنت چمدانی؛ از ادعا تا واقعیت!

 

مدتی پیش در خبرها مطالبی در مورد "اینترنت در چمدان" یا "internet in suitcase" آورده شد که اکثر خبرگزاری ها به انتشار آن پرداختند اما واقعیت این خبر چه بود؟
به گزارش گرداب، مدتی پیش "نیویورک تایمز" در مورد "اینترنت در چمدان" یا "internet in suitcase" خبری منتشر کرد که اکثر خبرگزاری ها به انتشار آن پرداختند.

بعد از این خبر نیز "حیدر مصلحی"، وزیر اطلاعات، اعلام کرد: «اینترنت چمدانی بحث جدیدی نیست و در واقع، بخش عمده ای از جنگ روانی و یک تغییر روش است که ما راه مقابله با آن را داریم.»

اما داخل این چمدان چه امکاناتی هست و با وسایل داخل آن چطور می‌توان اینترنت در سایه ایجاد کرد؟ در بالای چمدان یک آنتن "outdoor" برای اتصال به شبکه وایرلس می‌بینم. در سمت چپ 4 عدد رادیو وایرلس نانو که به وفور در بازار ایران برای انتقال وایرلس به کار می‌رود، خواهید دید. وسط چمدان یک باکس سیاه رنگی قرار دارد که چیزی نیست جز نسخه اولیه "USRP" یا به عبارت دیگر Universal Software Radio Peripheral که از سوی شرکت "ettus" ارائه شده است.

با استفاده از داتر بردهای مختلف می‌توان USRP را برای موارد مختلف به کار گرفت که در این پروژه می‌توان برای ایجاد یک شبکه موبایل با برد کم استفاده کرد.

در پایین چمدان سمت چپ نیز یک "پیکو استیشن" (pico station) بوده که یک "وایرلس روتر"1 با برد کم است.

حالا اگه کمی به دستگاه های ارائه شده در این چمدان دقت کنید به راحتی خواهید فهمید که با تجهیزات ذکر شده، جز ایجاد یک شبکه وایرلس (MESH NETWORK) و یا ایجاد یک شبکه موبایل موازی کارخاص دیگری نمی‌توان کرد.

باید دانست که هدف از ارائه چنین چمدانی، ایجاد یک شبکه موازی و مستقل از سیستم دولتی است و قابل اجرا نیز هست اما اجرای این سیستم با تجهیزات و عقبه قوی مشکلی ندارد. مشکل پس از اجراست چون با تجهیزات خیلی ساده در کمترین زمان، می‌توان از طریق دستگاه های مربوط، موقعیت دقیق آن را شناسایی و فرد دستگیر شود و یا کلا از سوی مسدود کننده ها امواجش بلوکه شود. ایران مسدود کننده های امواج موبایل روی فرکانسهای مختلف را به وفور دارد.

در یک کشور آشوب زده مانند افغانستان طبیعی ست که در شرایط بحرانی نمی‌توان زیاد پیگیر بود و دستگیری و... انجام شود، چون شرایط بحران است ولی شرایط عمومی کشور ایران حتی در شرایطی مانند آشوب‌ چند خیابان در تهران، کاملا متفاوت است و به سادگی امکان دستگیری کاربر این شبکه موازی و یا بلوکه کردن شبکه در شهرها وجود دارد. در نتیجه باید گفت کل جریان اینترنت در چمدان، نوعی جنگ روانی است!

پی‌نوشت:
1. وایرلس روتر دستگاهی است که بسته‌های داده‌ را بر روی یک شبکه بیسیم برای رسیدن به مقصدشان، هدایت می‌کند.

منبع: جام نیوز

javahermarket



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آي تي دانلود و آدرس itdownload.Lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com